Civil engineering

وبلاگ اختصاصی ساخت و ساز پروژه های عمرانی(Life_sHMD)

Civil engineering

وبلاگ اختصاصی ساخت و ساز پروژه های عمرانی(Life_sHMD)

Civil engineering

تو این وبلاگ هر مطلب مورد نیاز و لازم در رابطه با چگونگی طراحی و ساخت و ساز پروژه های عمرانی رو با هم دیگه یاد میگیریم و یادآور اصولی ترین روش ها و راه هایی که میتونه به ما تو این مسیر کمک کنه و به نتیجه لازم برسونه میشیم.
پس اگر میخوای که با این سبک جدید به هدف مد نظرت برسی با ما همراه باش...

  • ۱
  • ۰

1- در هر مرحله افزایش ارتفاع باید شاقولی کل پایه با دوربین کنترل شود. ناشاقولی دستگاه یکی از مواردی است که ایمنی تاور را با خطر مواجه می کند. 

2- با توجه به تنش های زیاد ایجاد شده در نواحی کمربندها، باید دقت کافی در جوش اتصالات به عمل آمده و جوشکاری توسط افراد ماهر انجام شود.

3- با توجه به تاثیر محسوس تاور در پیشرفت عملیات اجرایی، باید زمان های لازم برای افزایش ارتفاع از قبل پیش بینی شود. پس از اتمام نصب ستونها، پلها و تیرهای فرعی یک پارت و توزیع کپسول های هوا، الکترود و ورقهای اتصال در طبقات، زمان بهینه جهت افزایش ارتفاع تاور فراهم می گردد. بطور معمول و با توجه به نوع تاور، حدود ۵-۳ روز جهت این کار مورد نیاز می باشد.

4- در جابجایی ستون ها و قطعات سنگین از سیستم دو قلاب (۴ بوکسل) استفاده شود. لیکن جهت افزایش سرعت کار در هنگام نصب پلها و بارهای سبک، لازم است دستگاه به صورت تک قلاب (۲ بوکسل) تغییر وضعیت یابد.

5- در تاورهای سنگین جهت حصول ظرفیت نهایی انتقال بار باید از جفت شاریوت استفاده شود. زیرا امکان حصول ظرفیت نهایی با شاریوت تک مقدور نخواهد بود. (حذف یکی از شاریوتها از موارد معمول توسط برخی فروشندگان است).

6- ترجیحاً از راننده جرثقیل دارای گواهینامه اپراتوری تاور کرین استفاده شود که آموزش های لازم را دیده باشد. لیکن در شرایط فعلی معمولاً این نوع راننده ها زیاد نیستند!

7- از قطع و دستکاری سنسورهای کنترل تناژ دستگاه توسط راننده یا عوامل اجرایی جهت افزایش تناژ قابل حمل اجتناب شود. به عنوان یک اشتباه رایج در کارگاه ها سیستم اورلد دستکاری شده که با توجه به فرسودگی معمول قطعات پایه ها و فلش قطعاً موجب کاهش ضریب اطمینان دستگاه می گردد.

8- جهت اطمینان از صحت عملکرد تاور و اجزای آن لازم است بازدیدهای دوره ای جهت تعمیر و نگهداری صورت گیرد. جهت پاسخگویی بیشتر فروشنده در قبال کیفیت و تضمین جرثقیل فروخته شده میتوان در قرارداد خرید، تعمیر و نگهداری در دوره بهره برداری را نیز به عهده وی گذاشت.

 9- خطرات و موانع احتمالی مخصوصاً امکان برخورد تاور با کابل های برق مجاور پــروژه بررسی شده و تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

10- در مواقعی که اپراتور دید کامل و صحیح نسبت به مسیر ندارد، مانند جابجایی بار در پشت ساختمان و یا تخلیه بار در ،شب یک نفر علامت دهنده (ریگر) باید علامتهای لازم را به وی بدهد.

11- حتی المقدور از جابجایی بار در شب اجتناب نموده و در صورت ضرورت، از قبل تعدادی پروژکتور روی فلش و پایه نصب گردد.

12- در زمان باد شدید یا باران، هم به جهت مسائل ایمنی و هم به لحاظ امکان سوختن قطعات الکتریکی دستگاه مانند دیودها و خازنها در اثر اتصالی یا فشار مضاعف به دستگاه، از ادامه کار تاور جلوگیری گردد.

13- تسمه ها و بوکسلها هر چند وقت یک بار مورد بررسی قرار گرفته و در صورت زدگی، نسبت به تعویض آنها اقدام شود.

14- جهت جلوگیری از خروج بوکسل از درون قلاب، لازم است قلاب مجهز به ضامن ایمنی (شیطونک) باشد.

15- در زمان بستن بار و قطعات از افراد با تجربه استفاده شده و ایمنی فدای سرعت نگردد.

16- در بستن پلها و تیرهای فرعی از تسمه و در جابجایی ستونها از سیم بوکسل استفاده شود. سر خوردن بار ناشی از عدم دقت در بستن بار یکی از موارد شایع و خطر آفرین در کارگاهها به شمار می رود.

17- استفاده از تاور جهت بیرون کشیدن یک قطعه مثلاً بیرون کشیدن لوله مدفون در خاک مجاز نیست. تبعات این کار حتی تا سقوط و چپ شدن تاور محتمل خواهد بود.

18- بعد از اتمام کار باید بار از روی قلاب برداشته شده و قلاب تا آخرین نقطه بالا رود. همچنین بوم کرین در جهت چرخش آزاد باشد تا در جهت باد قرار گیرد. در پروژه های نزدیک هم مانند برج های متوالی در شهرک های مسکونی، جهت کاهش احتمال برخوذد با تاور مجاورباید فلش نیز قفل گردد.

  • ۰۲/۰۱/۲۰
  • Hadi-Danesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی